26 Aralık 2012 Çarşamba

Maş Fasulyesi Salatası

İnternette suşi malzemesi ararken maş fasulyesi buldum :) daha önce hiç görmemiştim. Hemen denemek lazım diyerek sipariş ettim.
Bu fasulye şekil olarak börülcenin küçüğü gibi görünüyor. Aslında tadı da kendine özgü olsa da biraz börülceye benziyor. Pişirilmesi çok kolay. Ben ilk olarak salatasını denedim.
Malzemeler (4 kişilik)
1 su bardağı maş fasulyesi
3-4 dal taze soğan
Yarımşar demet maydanoz ve dereotu
10 15 tane kiraz domates
Nar ekşisi
Sızma zeytinyağı

Nasıl Yapılıyor?
Önce fasulyeyi güzelce ayıklıyoruz ve yıkıyoruz. Ardından biraz karbonat ve sirke eklediğimiz ılık suda bir gece bekletiyoruz. Ardından bol suda dirice haşlıyoruz. Düdüklüde pişirecekseniz çok dikkat edin. ben 15 dakikada püre kıvamına getirdim :)
Haşladığımız fasulyeleri derin bir salata tabağına alıp üzerine doğranmış yeşillikleri ve dörde böldüğümüz domatesleri katıyoruz. Sızma zeytin yağı, nar ekşisi, limon suyu ve istersek kekik ekleyip iyice harmanlıyoruz. Salatamız hazır :)
Eğer piyaz seviyorsanız bu salataya bayılacaksınız.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder