17 Aralık 2011 Cumartesi

Kırmızı Pancar Çorbası



İzmir'den koli geldi ya! Favori çorbalarımdan birini pişirdim. Tarifi sanırım ben uydurdum. Bu çorba için pek çok değişik tarif var. Benimkisi en kolayı ama sonuç süper!
MALZEMELER
3-4 tane pancar
1 orta boy patates
1 su bardağı süt
tuz, karabiber


NASIL YAPILIR?
Pancarların ve patatesin kabuklarını güzelce yıkayıp soyuyoruz. Küçük küçük doğrayıp düdüklüye yolluyoruz. üzerini geçecek kadar su koyarak buhar çıkışından sonra 20 - 25 dakika pişiriyoruz. Sürenin sonunda tenceredeki herşeyi blender ile püre haline getiriyoruz. Ocağı tekrar yakıp tencereye yavaş yavaş sütü ilave ediyoruz. Kesilmemesi için sürekli karıştırmak gerek.  Sütün miktarını çorbanın kıvamına göre ayarlayabilirsiniz. Tuzunu ve karabiberini de katıyoruz. Bir taşım (Bu sözü çok seviyorum. Usta aşçılar gibi oluyorum) kaynatıyoruz. Pancar şekerli bir sebze olduğu için karabiber biraz bol olabilir.Ama tercih size kalmış. İsterseniz üzerine beyaz peynir rendeleyebilirsiniz.
            
Sonuç; muhteşem bir renk ve lezzet. Çocuklar da çok sevecektir. Garanti veriyorum ;)
Kasenin adı Hulki :)

Hımmm! Pancar çorbasına bayılırım!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder