17 Aralık 2011 Cumartesi

Zeytinyağlı Şevketibostan




Her Egelinin kışı beklediğini tahmin ederim. "Şevket"ler görünsün pazarlarda diye. Aslı bir tür diken olan bu harika Ege ve Akdeniz otuna "Akkız, Bostanotu, Mübarekdikeni, Şevketotu" da deniyormuş. Biz onun beyaz turpa benzeyen köklerini yiyoruz. Nasıl mı? Aslında kuzu etli pişirilir. Burada kuzu ilkbaharda bulunduğu için dana etli olur ve onu da bulamazsan zeytinyağlı. Ben en son zeytinyağlı pişirdim. İki haftadır İzmir'den kargoyla geliyor. Ablam ve kayınvalidem sağolsun :) Zeytinyağlısı çok basit. Tarif için sevgili halama teşekkürler!

 MALZEMESİ
1 kg şevketibostan 
1 orta boy soğan
Yarım limonun suyu
1 çorba kaşığı un 

NASIL YAPILIR?
Şevketibostan genellikle ayıklanmış olarak satılır. Ama yine de kaba dikenli yapraklarını kesmek gerekiyor. Kök kısımlarını uzun, parmak kalınlığında şeritler şeklinde doğrayıp hazırlıyoruz.  Düdüklü tencerede zeytinyağı ve soğanı hafif öldürüyoruz. Üzerinde şevketler, tuz, üzerini hafif örtecek kadar su koyuyoruz. Pişme süresi buhar çıkışından sonra ortalama 20 - 25 dakika. Sürenin sonunda un ve limon suyunu iyice çırpıp yemeğin suyuyla açtıktan sonra üzerine döküyoruz. Biraz karıştırıp bir taşım daha kaynatın ve muhteşem lezzetin tadına doyun. Hele Sarıkamış'ta Şevket yemek, inanılmaz bir keyif :)
 
İşte muhteşem şevket :)
 Bir dip not; un ve limona alternatif olarak yumurta sarısı ve limonlu bir tarif gördüm internette. ben hiç denemedim ama bilginiz olsun :)








4 yorum:

  1. Öncelikle tarif için çok teşekkür ederim. Üç yıl önce Şirince'de yediğime benzer bir tarifi arayıp duruyordum... Öte yandan Sarıkamış'ta öğretmenlik yapıyor olmanız ilgimi çekti. Çünkü ben de orta son , lise birinci ve ikinci sınıfları Sarıkamış'ta okudum ve geçen yıl Şubat'ta bir haftalığına oradaydım. Milliyet Blog'daki Sarıkamış yazımı okumanızı öneririm. Sevgiler, Gülçin ERŞEN

    YanıtlaSil
  2. Gülçin Hanım ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler. Şevketi bostan tariginizi yaptım. Çok güzel oldu.

    YanıtlaSil
  4. Bende pısirdim çok güzel oldu

    YanıtlaSil