18 Aralık 2011 Pazar

Pankek



Pazar kahvaltıları benim için çok önemli. Uzun uzun masada oturabildiğimiz, üstüne bir de keyif çayı içebildiğimiz aile saatleri...
Her pazar olmasa da özel sofralar hazırlamaya gayret ediyorum. Bugün Duru'nun ve benim favorimiz olan  "pankek" yaptım.Krepten farklı olarak pankek puf puf ve küçük oluyor. ayrıca tatlı olduğu için sade bile yenebiliyor. yapılışı çok kolay ama pişirmek biraz zaman istiyor.

MALZEMELER
2 yumurta
1,5 su bardağı süt
2 su bardağı un
2 kahve fincanı toz şeker
1 paket kabartma tozu
1-2 tatlı kaşığı kadar sıvı yağ

NASIL YAPILIR?
Önce şeker, süt ve yumurtayı iyice çırpıyoruz. Üzerine geri kalan malzemeyi de katıp pürüzsüz bir karışım olana kadar çırpmaya devam ediyoruz. Malzemeleri tam ölçülü kullanırsanız kıvamında bir sıkıntı olmuyor. Pankek yaparken en önemli malzeme tava. Yapışmayan bir tava olmalı ancak küçük bir tava olmalı. Ben tavayı yağlamak için bir kağıt havlu ya da fırça kullanıyorum. Tavayı her seferinde ocaktan alıp çok az yağlayın ve yarım kepçe kadar hamur dökün. Hamur tavaya yayılınca ocağa koyup kapağını kapatın. Pankek pişerken kabarmalı. Yoksa sert olur. Bunun için kısık ocakta yavaş pişmeli. Her iki yüzü de altın rengi olana (biraz kahverengine dönebilir) kadar pişirin. Bu ölçülerle 4 kişiye yetecek kadar pankek çıkıyor.






En güzeli üzerine reçel, bal ya da çikolata sürerek yemek :)










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder